Till Inredning och Design fyller du i webbformuläret och skriver din motivering, längst ned på denna sida. Nästa ansökan, inför ht 2018, skall vara skolan tillhanda senast 23/5 2018 men du är välkommen med din ansökan redan nu. Besked om studieplats lämnas senast 11/6. I mån av plats är det möjligt att ansöka fram till kursstart.

Behörighetskrav för våra heltidsutbildningar
Den sökande skall ha genomgått gymnasieskola, gymnasiesärskola, motsvarande utbildning eller skall på annat sätt bedömas kunna tillgodogöra sig utbildningen.

Arbetsprover
En komplett ansökan består av 3 dokument: id-handling, gymnasiebetyg och en pdf där arbetsproverna är samlade, men där sökandes namn inte framgår ( de sökande anonymiseras vid bedömningen) Arbetsproverna består av fem bilder, tre valfria arbeten och två teckningar, varav en skall vara en studie av en miljö.. Ansökan mailas till inredningdesign#basis.se , Max 10 Mb/mail. Mailet skall döpas till den sökandes och utbildningens namn.

Antagning
När du fått ett skriftligt antagningsbesked från skolan tackar du ja eller nej till elevplatsen genom att betala in en faktura på anmälningsavgiften som skickas till dig tillsammans med antagningsbeskedet.  Anmälningsavgiften utgör en delbetalning av terminsavgiften. Den visar att du ämnar delta i utbildningen och att en plats reserverats. Utebliven betalning medför överföring till reservlistan. Ångerätten på två veckor tillämpas(se nedan), om den sökande tackar nej till studieplatsen senare än två veckor betalas inte anmälningsavgiften tillbaka.

Reservplats. Du har möjlighet att söka en reservplats fram till terminsstart. Vid eventuell platstillgång fördelas studieplatserna löpande från den 11/6. Ansöker du senare än 23/5 så skriver du utbildningens namn, reservplats och ditt eget namn i ämnesraden när du skickar in ansökan. I övrigt görs ansökan på samma sätt som vid ordinarie antagning.

Studier med start i januari. Det finns möjlighet att studera en termin i mån av plats om du har tidigare förkunskaper.

Kurstid
Utbildningen omfattar 1 200 timmar under två terminer.

Tider
måndag-fredag 09.00-16.00.

Terminstider: 2017 08 28 – 2018 06 01

Avgifter
Årsavgiften för utbildningen är 38.000 kr per termin exl. en anmälningsavgift på 2000 kronor. Du kan dela upp betalningen till fyra tillfällen per termin för hela kursavgiften.Läs mer på CSN:s hemsida under Övriga utbildningar.Du som söker studiemedel har möjlighet att söka merkostnadslån för hela terminsavgiften.Läs mer på CSN:s hemsida under övriga utbildningar.Konst och Kulturutbildningar.Utbildningen tillhör A2 kvoten och belastar inte kvoten för högskolestudier.

Anmälningsvillkor
Du bekräftar att du vill ha den erbjudna studieplatsen genom att betala in den anmälningsavgift som faktureras i samband med att du får antagningsbeskedet. Vi tillämpar ångerrätten (se nedan). Om du ångrar att du tackat ja till din studieplats senare än två veckor efter att anmälningsavgiften är inbetald så betalas inte anmälningsavgiften tillbaka. Du kan lämna besked om att du inte vill studera senast två veckor innan kursstart, därefter är du skyldig att betala 10% av avgiften för hela utbildningen.
Observera att du anmäler dig till en ettårig utbildning. I händelse av att du på grund av sjukdom som kan styrkas med läkarintyg vill avbryta dina studier, avbryts betalningsförbindelsen. Den studerande faktureras för terminsavgiften fram till dess att läkarintyget inkommit till skolan.

Ångerrätt
Enligt svensk lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du 14 dagars ångerrätt från det att du bekräftat att du vill ha en erbjuden studieplats. Det betyder att du utan att ange skäl eller att bli debiterad avgifter har rätt att ångra din anmälan. Ångrar du din anmälan så meddelar du skolan så snart som möjligt via mail eller telefon.

Förverkad ångerrätt
Om du påbörjat deltagande i en aktivitet har du accepterat att avstå din ångerrätt.
Avanmälan och avbrutet deltagande:
– När ångerrätten förfallit kan du avanmäla dig fram till 14 dagar före start utan att ange orsak eller bli debiterad några avgifter, genom att kontakta oss.
– Om du återtar din anmälan innan aktiviteten startat men mindre än 14 dagar före start debiteras du på tio procent av årsavgiften.
– Om du avbryter ditt deltagande efter terminsstart är du skyldig att betala 10% av hela utbildningens avgift.
– Om skälet till att du avbryter aktiviteten är varaktigt hinder såsom sjukdom styrkt med läkarintyg,avbryts betalningsförbindelsen och den ännu ej utnyttjade delen av terminsavgiften återbetalas.
– Inom 30 dagar från det att du avanmält eller avbrutit dina studier enligt ovan ska vi återbetala redan inbetald terminsavgift till dig.

Jag har tagit del av anmälningsvillkoren ovan och godkänner dessa.

 Jag ansöker till följande utbildning

Konstnärlig grundutbildning - 1 år

Fördjupad konstnärlig grundutbildning - 1 år

Inredning & Design

Hur hittade du Konstskolan Basis?

Namn

E-post

Personnummer

Adress

Postnummer och postadress

Telefon

Motivering

Tidigare utbildning